Thursday 14 December 2017

Stock opcje islam


Pod koniec lat 80. przyszło mi okazję, aby zostać dealerem opcji na londyńskim rynku kapitałowym. W tym czasie nie byłem praktykującym muzułmaninem i, biorąc pod uwagę, że wynagrodzenie w tej pracy może być ogromne, przyjąłem bez drugiej myśli. W miarę upływu lat zdałem sobie sprawę, że wielkość mojej paczki płacowej nie wywarła niewielkiego związku z korzyściami płynącymi ze społeczeństwa w wyniku mojej pracy. Inni mieli własne przeczucia. Księgowi skarżyli się na ukryte ryzyko, które banki brały 39 saldo bilansu39, a od czasu do czasu ministrowie rządowi uczyniłby kozła ofiarnego na rynku instrumentów pochodnych, gdy pojawiły się inne wymówki. Regulatorzy zaczęli rekrutować pracowników, którzy mogli zrozumieć, co robią handlowcy, ale oferują niskie stawki płac, a zatem cierpią z powodu utrzymującego się braku wykwalifikowanych pracowników. Ponieważ booty pochodne spłynęły w coraz większych ilościach, instytucja finansowa zaczęła poszukiwać szerszego ekonomicznego uzasadnienia istnienia tego rynku. Szkoły biznesu, przodowników nowoczesnych technik wyceny opcji, były zbyt szczęśliwe, aby pomóc. Powiedzieli nam, że rosnąca różnorodność produktów zabezpieczających dostarczyła pełnego spektrum narzędzi zarządzania ryzykiem, a tym samym przynosi korzyści społeczeństwu. Ale na rynku widzieliśmy inną historię. Bank XYZ zwabiłby słabo opłaconego dyrektora skarbu w Królestwie Somewhere-Or-In w złożonym porozumieniu wymiany, który mógłby jedynie ocenić stopień doktora nauk fizyki jądrowej. Więc bank zarezerwował zysk na wiele milionów dolarów na ten dzień, kiedy transakcja została zamknięta, a oficerowie Królestwa nigdy by się nie dowiedzieli. Działy pochodne zaczęły roi się wokół klientów korporacyjnych, takich jak pszczoły wokół doniczki. Oczywiście, oszustwo nie mogło trwać wiecznie. Na początku lat 90. ubiegłego wieku handlarze przedsiębiorców z banku handlowego zorientowali się, jak duży jest współczynnik przysłony w umowie z instrumentami pochodnymi firmy Procter i Gamble. Wiemy to, ponieważ epizod został nagrany i upubliczniony w imieniu firmy. Była to jedna z wielu poważnych strat pochodnych naliczonych przez klientów, którzy działali na chęć zachęcania swoich bankierów. Wkrótce Hrabstwo Orange i Metallgesellschaft wpadły do ​​tej samej pułapki, kosztującej setki milionów dolarów więcej. Możemy chronić Cię przed niestabilnością rynku banków inwestycyjnych poinformować swoich klientów. Ale niestabilność rynku jest spowodowana działalnością tych samych banków inwestycyjnych, a więc klienci nie są sprzedawane niczego. Ochrona przed zagrożeniem, które nigdy nie musiało istnieć w pierwszej kolejności. Niestety świat dowiedział się niewiele z eksplozji instrumentów pochodnych. Do czasu upadku internetu, nowe pokolenie klientów uczyło się o motywacjach, które naprawdę napędzają bankierów i doradców. Klienci mają tendencję do oferowania produktów zapewniających instytucjom finansowym najwyższą marżę zysku. Co by było, gdyby każdy kraj miał czyste złoto jako waluta To, co miałoby miejsce na rynku walutowym Jaki byłby punkt wymiany jednego uncji amerykańskiego złota za jedną uncję japońskiego złota Kto potrzebowałby walutowych instrumentów pochodnych Kto musiałby płacić prowizja od transakcji walutowych Widzimy bardzo szybko, gdzie prowadzi ten pomysł. Koniec miliarda dolarów dziennie, co przynosi duże zyski dla instytucji finansowych. Oczywiście zyski niekoniecznie wskazują na produktywny wysiłek. Kradzież jest dobrym przykładem tej zasady. Jeśli chcemy osiągnąć bardziej wydajną gospodarkę, musimy promować systemy, w których ludzie pracują w wydajnych dążeniach, a nie w nieproduktywnych. Rynek walutowy jest nieskutecznym dążeniem do tego, że istnieje z powodu zbędnej konwencji monetarnej. Zmień konwencję, innymi słowy przyjmując inną standardową politykę pieniężną, a ci inteligentni dealerzy mogą stać się lekarzami i nauczycielami, ale z powrotem do opcji. Współczesne umowy opcji mają wiele wspólnych cech, które można streścić w następujący sposób. Opcją jest prawo nie obowiązek zawarcia umowy podstawowej wymiany z lub przed określoną przyszłą datą (data ważności). Nabywca tej opcji płaci cenę (premię) sprzedawcy (autorowi) opcji. Opcja może dawać posiadaczowi prawo do zakupu określonego składnika aktywów (od podstawy) od pisarza opcji, np. Złota, na przykład złota. Albo opcja może dać posiadaczowi prawo sprzedaży podstawowego składnika aktywów do autora opcji. Byłaby to opcja put. Każda opcja ma cenę strajku, będącą ceną, w jakiej posiadacz może kupować lub sprzedawać podstawę po skorzystaniu z opcji. Każda opcja ma nominalną wielkość, czyli kwotę podstawową, którą posiadacz opcji może kupić lub sprzedać po cenie strajku. 15 grudnia 2001 r. Europejskie wezwanie do złota w wysokości 400 uncji uncji w 100 uncji daje posiadaczowi prawo do zakupu 100 uncji złota od autora opcji na 400 za uncję w dniu 15 grudnia 2001 r., O ile posiadacz tego życzy. Jeśli wyłączymy te umowy finansowe, które są same haram (na przykład obligacje i na walutę obcą), to pozostajemy w zestawie instrumentów podstawowych, takich jak akcje i towary, na których można oprzeć kontrakt na instrumenty pochodne. Co ciekawe, nawet tam, gdzie są akceptowane formy leżące u podstaw, takie jak te, kluczowym elementem wyceny przy ustalaniu wartości godziwej kontraktu opcyjnego pozostaje stopa procentowa. Formuła Black Scholes sugeruje, że ponieważ opcja może być doskonale zabezpieczona poprzez stały handel bazowym, pozycja opcji powinna być bezbronna, a tym samym zarobić nabywcy bez ryzyka stopę procentową od premii za nią zapłaconą. (W rzeczywistości stały handel podstawowym składnikiem aktywów, aby osiągnąć idealne zabezpieczenie, jest nieosiągalny, a zatem ceny opcji działają w sposób, który nie jest w pełni przewidywany przez Black-Scholesa). W przypadku niezgwarantowanej opcji kontrakt staje się czystą niepewnością. Żadna ze stron nie wie, czy ta opcja będzie wykonywana, ponieważ jest ona uzależniona od warunku rynku w przyszłym terminie. Pierwszym problemem umowy standardowej z punktu widzenia szariatu jest to, że umowa wymiany, w której odejmowana jest zarówno płatność, jak i podatek podstawowy, są powszechnie uznawane za zabronione. Drugi problem to niepewność, która istnieje w odniesieniu do tego, czy opcja zostanie wykonana. Po trzecie, jeśli umowa opcyjna została uznana za halal, pojawia się pytanie, czy opcja ta może być sprzedawana osobie trzeciej, jak na przykład na rynku warrantów. Po czwarte, kupując opcję kupna i sprzedając opcję kupna, przedsiębiorca może replikować krótką pozycję w aktywach bazowych. Jeśli te opcje są rozliczane w gotówce, można zauważyć, że przedsiębiorca osiąga te same przepływy pieniężne, co krótki sprzedawca tego podstawowego. Uczeni szariatu zgodzili się, że sprzedaż tego, co nie jest właścicielem, jest zabronioną działalnością handlową, a możliwość, że taka aktywność może być zsyntetyzowana poprzez wykorzystanie opcji, musi podważyć ich ważność w szariatu. Istnieje piąty problem, który dotyczy bardziej złożonych umów opcji, w których cena za strajk zmienia się w zależności od uzgodnionego wzoru. Tak jest w przypadku opcji szeregowej. Na przykład jednomiesięczne 39-minutowe połączenie szeregowe z codziennymi resetami daje posiadaczowi serię opcji jednodniowych, których cena za strajk to cena instrumentu bazowego z zamknięciem dnia poprzedniego dnia. Ponieważ ta cena jest nieznana z góry, cena strajku sama nie może być znana. To reprezentuje dalszy gharar. Pod Bay al-Urban depozyt jest wypłacany na rzecz, którą potencjalny nabywca może nabyć w późniejszym terminie. Jeśli kupujący nie dokona zakupu, depozyt zostanie utracony. Ta umowa została użyta jako uzasadnienie dla opcji islamskich przez niektórych pisarzy, którzy twierdzą, że depozyt można uznać za premię płaconą przez nabywcę opcji kupna. Problemem jest to, że uczeni nie szeroko dopuszczają do zatoki al-miejskiej. Według Ibn Rushd w Bidayat al-Mujtahid: W tym temacie jest sprzedaż miejska (sprzedaż z zarobkami). Większość prawników różnych regionów twierdzi, że jest to niedozwolone, ale jest to związane z grupą Tabi39un, które dopuszcza, wśród nich Mujahid, Ibn Sirin, Nafi ibn al-Harth i Zayd ibn Aslam. Formą, jaką należy wziąć, jest to, że osoba puchases rzeczy i dostarcza do sprzedawcy część ceny pod warunkiem, że jeśli sprzedaż jest wykonywana między nimi to zarobione pieniądze będą stanowić część ceny towaru, jeśli nie jest wykonane kupujący odejdzie. Większość skłania się ku jej zakazowi, jak to jest z kategorii gharar, mukhatara i pożerania bogactwa innych bez wynagrodzenia. Zayd zwykł mówić: "Posłaniec Allaha (pokój Boża i błogosławieństwo na niego) pozwolił na to. Ahl al-Hadith powiedział, że to nie jest znane od posłańca Boga (Bożego pokoju i błogosławieństw na niego). W ramach Gdyyar dozwolony przez prawników nabywca przedmiotu ma prawo cofnąć jego zakup, jeśli sprzedawca zezwala na to jako część warunków sprzedaży. To znaczy opcja anulowania wcześniej uzgodnionej sprzedaży. Wszyscy kupujący mają prawo anulować sprzedaż po zakupie, ale przed opuszczeniem sprzedawcy (khiyar al-majlis). Prawo to różni się od wyraźnie podanego przez sprzedawcę kupującemu w sprzedaży z opcją (bay al-whenyar), w której nabywca może pozostawić obecność sprzedającego przez określony czas przed powrotem do odwołania sprzedaży i przyjęcia zwrot pieniędzy, które zostały wypłacone. Ibn Rushd w Bidayat al-Mujtahid komentuje: Dopuszczalność opcji jest utrzymana większością głosów, z wyjątkiem al-Thawri i Ibn Shubrama, a także grupę Zahirities. Zaufanie większości jest na tradycji Hibban ibn Munqidh, która zawiera słowa i masz trzyletni wariant, a także to, co było związane z tradycją Ibn Umar: "Strony sprzedaży mają opcję, dopóki nie rozstali się, z wyjątkiem sprzedaży z wyborem opcji. Powodem tych, którzy go zabraniają (na argument) jest to, że jest gharar, a podstawą sprzedaży jest to, że jest wiążąca, o ile nie wydano ostatecznych dowodów na dopuszczalność sprzedaży z opcją z Koranu lub autentycznej sunny lub ijma . Powiedzieli również, że tradycja Hibban jest albo nie autentyczna, albo jest specyficzna dla osoby, która skarżyła się na Proroka (pokój Boża i błogosławieństwa na niego), że został oszukany w sprzedaży. Powiedzieli, że tradycja Ibn Umar i słowa w niej cytowane jako sprzedaż z opcjonalnym wyborem zostały zinterpretowane przez inną wersję tej tradycji, w której wyrazy, które mówi do swojego odpowiednika: 39Choose 39, zostały zarejestrowane. W tamtym okresie trudno jest dostrzec analogię, która doprowadziłaby nas do zaakceptowania nowoczesnej opcji, opisanej powyżej. Gdyja odnosi się do już obowiązującego kontraktu halal, a nowoczesna opcja dotyczy wymiany, która ma się odbyć. W przypadku whenar, wymiana jednego lub obu walorów jest dokonywana natychmiast. W przypadku kontraktu na nowoczesne opcjonalne przyszłe dostawy dotyczą zarówno płatności, jak i aktywów bazowych. Ponadto istnieje niepewność co do materializacji wymiany z nowoczesnym kontraktem opcji, ale nie w khiyar. Spory między tradycyjnymi uczonymi w kwestii czasów pojawiają się w drobnych szczegółach, takich jak czas, przez jaki nabywca ma możliwość zwrotu towaru lub ponosi odpowiedzialność za uszkodzenie towaru, podczas gdy nabywca jest w ich posiadaniu w okresie opcji. Naukowcy ci najwyraźniej nie zgodzili się na te podstawowe zasady, które rozróżniają czas z umowy z nowoczesną opcją. Uważam, że zaangażowanie w transakcje w instrumenty pochodne czyni potencjał na tym rynku, powodując poważne załamanie w systemie finansowym. Stopnie dźwigni wynikające z umów opcji mogą być tak duże, że duży nieprzewidywalny ruch rynkowy w cenach bazowych może pewnego dnia doprowadzić do niewypłacalności dużej instytucji finansowej. Zobowiązania nie mogą być w pełni zabezpieczone nawet tam, gdzie jest to zamierzenie, a niektórzy handlowcy celowo nie zabezpieczają swoich portfeli opcji, ponieważ takie działania ograniczyłyby potencjalne wysokie zyski. Przypadek długoterminowego zarządzania kapitałem w Stanach Zjednoczonych, który został ratowany przez Rezerwę Federalną w 1998 r., Wskazuje na stopień zagrożenia, jakie można ponieść. Chodzi o to, czy bank centralny lub inne organy będą mogły szybko ruszyć, lub wystarczająco dużo, aby zapobiec przyszłym niepowodzeniom. Patrząc na to z perspektywy islamu, podobnie jak w przypadku wielu innych islamskich produktów finansowych, wydaje się, że teoria powinna być rozciągnięta w celu uzasadnienia umowy z opcją dla islamu. Argumenty makroekonomiczne ich istnienia są wątpliwej zasługi opierającej się na minimalizowaniu ryzyka, które nie musi istnieć w pierwszej kolejności. Lepiej skonstruować system ekonomiczny tak, aby nie cierpiał z powodu ciągłej zmienności. Jeśli nie było czegoś takiego jak odsetki, nie byłoby takich rzeczy, jak opcje oprocentowania. To samo z walutą obcą. To, co widzimy w świecie zachodnim, to pojawienie się produktów finansowych, które są symptomem systemu, który poszedł nie tak. Islamscy finansiści, którzy patrzą na produkty tego systemu jako paradygmat, popełniają duży błąd. Redakcja, październik 2001Wymagania w zatrudnianiu pracowników Q: Czy możesz zasugerować jakąkolwiek inną literaturę dotyczącą przyzwoitości przyznania pracownikom muzułmańskim opcji na akcje Muzułmanie mogą uczestniczyć w programach motywacyjnych pracowników? Jeśli nie, jakie inne opcje są dostępne zamiast zastępować w plany akcji pracowniczych A: Dziękuję za Twoje pytanie. To jest kwestia, którą wielu muzułmanów rozważa, i bez powodu. Na początek termin quotoptionsquot często prowadzi do zamieszania, ponieważ większość muzułmanów uznaje to za związane z rynkiem opcji, a kupno i sprzedaż opcji jest wyraźnie zabronione ze względu na element niepewności lub gharar w czasie zawierania umów . (Szczegółowe omówienie gharara, patrz: quotLesson Two, Riba i Ghararquot) z przedmiotu, którego uczymy w Uniwersytecie Dow Jones. "Zasady islamskiego Inwestowania dostępne są w Internecie od marca 2000 r. W dju). Po drugie, ludzie mogą mieć pytania dotyczące sposobu, w jaki typowa opcja akcji korporacyjnych działa. Z niewielką pomocą ze strony webmastera. Zarysuj ogólny pomysł poniżej: Aby wynagrodzić wydajność lub zmotywować pracowników do cięższej pracy, firma zaoferuje pracownikowi opcję 100 udziałów w ustalonej cenie (cena strajku), która zwykle nie jest taka sama jak cena rynkowa . Zazwyczaj oferta będzie ważna przez pewien okres czasu (okres wykonywania), liczba lat lub liczba dni od momentu opuszczenia firmy przez pracownika. Pracownik może: Nic nie robić - pracownik nie płaci nic i nic nie otrzymuje. Wykonaj tę opcję kupując akcje i sprzedajesz je według wartości rynkowej, uzyskując różnicę, mniej prowizji, gotówką. Kup wszystkie udziały w cenie strajku i trzymaj je na przyszłość. Sprzedaj tyle akcji po cenie rynkowej i pozostaw resztę akcji na przyszłość. W tych okolicznościach kwotowanie jest rzeczywiście ofertą, ponieważ cena jest ustalona. Słowo quotoptionquot odnosi się do faktu, że firma dała pracownikowi wybór, albo wybór, albo na zakup akcji i przytrzymanie, albo na sprzedaż, albo w kombinacji tych dwóch. W tych okolicznościach nie ma nic złego w przypadku pracownika decydującego się na zakup akcji. ale pod warunkiem, że firma jest zgodna z szariatem, lub innymi słowy spełnia pewne kryteria finansowe. Głównym kryterium jest to, że firma musi prowadzić działalność podstawową, która jest halal. firmy zajmujące się riba jako podstawową działalność, podobnie jak większość firm sektora finansowego, są zdecydowanie poza granicami dla inwestorów muzułmańskich. To samo dotyczy firm, które produkują lub sprzedają alkohol, tytoń, produkty z mięsa wieprzowego, tak zwane "quadour entertainmentquot" i tak dalej. Inwestor muzułmański musi więc uważać, gdzie znajdują się fundusze inwestycyjne hisher. Istnieją również względy wtórne, z których niektóre dotyczą zakresu, w jakim firma jest zaangażowana w riba. poprzez pożyczki korporacyjne lub przychody z działalności operacyjnej, a niektóre z nich dotyczą odzyskiwania należności. Są to odniesienia do drugorzędnych ekranów szariatu, a szariatu szariatu (SSB) większości funduszy islamskich wydali opinie dotyczące tych ekranów. Wiele funduszy islamskich przyjęło kryteria ustalone przez SSB Indeksu Rynku Demokratów w Dow Jones, ponieważ te ekrany są najbardziej rygorystyczne, a także najbardziej dokładnie i dokładnie monitorowane. Następnie krótka odpowiedź na pytanie, czy muzułmanin może wykonywać opcje na akcje, gdy są one oferowane im przez firmy, w których pracują, jest tak. Powodem, że jest to zgodne z prawem, jest to, że quotoptionquot jest ofertą, gdy istotne elementy każdej sprzedaży są ofertą (ijab) i jej akceptacją (qabul). W twoim pytaniu były dwa inne pytania. Miało to związek z literaturą na ten temat. Mogę polecić książkę przez Justice Muhamada Taqiy Usmani. zatytułowaną finanse islamskie. Ostatnia część pytania, dotycząca innych opcji, które są dostępne zamiast partycypowania w planach dotyczących akcji pracowniczych, jest dla mnie niejasna. Oczywiście wiele opcji jest otwarte zarówno dla pracowników, jak i dla kierownictwa. To, co jest poszukiwane, nie jest jednoznaczne z pytaniem. Wreszcie w tym, jak we wszystkich innych sprawach, Bóg wie najlepiej. Artykuł zrobiony (z podziękowaniami) z muzułmanina-investorQ.) Muszę wiedzieć, czy w islamie dopuszczalne jest obrót akcjami. Opcje na akcje dają Ci prawo do kupna lub sprzedaży akcji po określonej cenie w ustalonym czasie. Opłaca się opcja, ale nie musisz jej używać. W ten sam sposób można również kupić opcje dotyczące przyszłych umów, stóp procentowych i walut. Cena płacona za tę opcję nazywa się premią, a cena, po której zgadza się, że możesz kupić lub sprzedać akcje lub kontrakt futures, nazywa się kursem wykonania w Wielkiej Brytanii. Cena zapłacona za opcję zależy od okresu dozwolonego do wygaśnięcia ważności opcji (dłuższa opcja jest droższa), a także od różnicy między ceną wykonania a aktualną ceną rynkową akcji lub kontraktów futures kontrakt. Opcje dają dźwignię. Wszystko co musisz zapłacić, to cena premii, aby złożyć zakład, że cena wykonania będzie lepsza niż cena rynkowa w pewnym momencie, zanim opcja się skończy. Nie musisz wymyślić więcej pieniędzy, chyba że już wiesz, że wygrałeś zakład. Istnieją dwa rodzaje opcji, rozmowy i rozmowy. Opcja kupna daje prawo do zakupu, a opcja put daje prawo do sprzedaży. Traded opcji umożliwiają kupno lub sprzedaż opcji, jeśli wygrasz zakład, zamiast kupować akcje lub inne papiery wartościowe. Załóżmy, że myślisz, że akcje spółki X będą rosły w ciągu najbliższych trzech miesięcy. Możesz kupić trzy miesięczną opcję kupna na 1000 akcjach, na przykład 184 p, a premia będzie wynosić 18 pb za akcję, więc zapłacisz 180 funtów plus koszty transakcji na 1000 udziałów. Jeśli cena akcji wynosi 187p po 3 miesiącach, możesz skorzystać z opcji zakupu z nadzieją, że cena akcji wzrośnie, a wydatki 180 1.840 2020 funtów, więc nie licząc kosztów transakcji, akcje będą musiały wzrost powyżej 202p, aby zarobić. Załóżmy, że myślisz, że akcje spółki Xs zejdą w najbliższych trzech miesiącach. Możesz kupić opcję put 18p na akcję za 1000 akcji w 184p. jeśli akcje spadają do, powiedzmy, 150p, możesz skorzystać z opcji, kładąc ją na sprzedawcę opcji, zmuszając go do zakupu akcji za kwotę 1,840 funtów, które teraz korzystają z prawa do zakupu za 1500 funtów i przekazują je na niego. Koszt dla Ciebie, nie uwzględniając opłat manipulacyjnych, wynosi 1.500 180.680 funtów, więc Twój zysk wynosi 1.840 -1.680 160 funtów. Ponieważ twój broker może sprawnie przeprowadzać obie transakcje, nie będziesz musiał wymyślić wszystkich pieniędzy na zakup akcji. A.) W szariatu niedopuszczalne jest obrót warunkami jak na trendy na giełdach i wyjaśnione przez Ciebie w Twoich pytaniach. Po pierwsze, ponieważ opcja nie jest czymś konkretnym, które można kupić lub sprzedać, a po drugie dlatego, że ta transakcja ma element Gharar lub Qimar (hazard). Poza tym te instrumenty pochodne przyniosły negatywne skutki dla gospodarki. Aby uzyskać szczegółowe informacje, skontaktuj się z książką: APOCALYPSE ROULETTE: ŚWIAT LETALNA przez Richard Thomson opublikowane przez Macmillan Publishers Ltd w Londynie, 1998.Stock Options Q.) Potrzebuję wiedzieć, czy w islamie dopuszczalne jest następujące obrót akcjami. Opcje na akcje dają Ci prawo do kupna lub sprzedaży akcji po określonej cenie w ustalonym czasie. Opłaca się opcja, ale nie musisz jej używać. W ten sam sposób można również kupić opcje dotyczące przyszłych umów, stóp procentowych i walut. Cena płacona za tę opcję nazywa się 8216premium8217, a cena, za którą zgadza się, że możesz kupić lub sprzedać akcje lub kontrakt futures nazywany jest 8216exercise cena 8217 w Wielkiej Brytanii. Cena zapłacona za opcję zależy od okresu dozwolonego do wygaśnięcia ważności opcji (dłuższa opcja jest droższa), a także od różnicy pomiędzy ceną 8216 a ceną bieżącą 8217 a aktualną ceną rynkową akcji lub kontraktów futures kontrakt. Opcje dają dźwignię. Wszystko co musisz zapłacić, to cena premii, aby złożyć zakład, że cena wykonania będzie lepsza niż cena rynkowa w pewnym momencie, zanim opcja się skończy. Ty don8217t musisz wymyślić jakieś dodatkowe pieniądze, chyba że już wiesz, że wygrałeś zakład. Istnieją dwa rodzaje opcji, 8216puts8217 i 8216calls8217. Opcja kupna daje prawo do zakupu, a opcja put daje prawo do sprzedaży. Traded opcji umożliwiają kupno lub sprzedaż opcji, jeśli wygrasz zakład, zamiast kupować akcje lub inne papiery wartościowe. Załóżmy, że myślisz, że akcje spółki X będą rosły w ciągu najbliższych trzech miesięcy. Możesz kupić trzy miesięczną opcję kupna na 1000 akcjach, na przykład 184 p, a premia będzie wynosić 18 pb za akcję, więc zapłacisz 180 funtów plus koszty transakcji na 1000 udziałów. Jeśli cena akcji wynosi 187p po 3 miesiącach, możesz skorzystać z opcji zakupu z nadzieją, że cena akcji wzrośnie, a wydatki 180 1.840 2020 funtów, więc nie licząc kosztów transakcji, akcje będą musiały wzrost powyżej 202p, aby zarobić. Załóżmy, że myślisz, że akcje firmy X8217s spadną w ciągu najbliższych trzech miesięcy. Możesz kupić opcję put 18p na akcję za 1000 akcji w 184p. jeśli akcje spadną do, powiedzmy, 150p, możesz skorzystać z opcji przez 8216putting8217 na rzecz dealera opcji, zmuszając go do zakupu akcji za kwotę 1,840 funtów, co teraz korzystasz z prawa do zakupu za 1500 funtów i przekaż je na niego. Koszt dla Ciebie, nie uwzględniając opłat manipulacyjnych, wynosi 1.500 180.680 funtów, więc Twój zysk wynosi 1.840 -1.680 160 funtów. Ponieważ twój broker może sprawnie przeprowadzać obydwie transakcje, wygrałeś 8217t, musisz wymyślić wszystkie pieniądze, aby kupić akcje. A.) W szariatu niedopuszczalne jest obrót warunkami jak na trendy na giełdach i wyjaśnione przez Ciebie w Twoich pytaniach. Po pierwsze, ponieważ opcja nie jest czymś konkretnym, które można kupić lub sprzedać, a po drugie dlatego, że ta transakcja ma element Gharar lub Qimar (hazard). Poza tym te instrumenty pochodne przyniosły negatywne skutki dla gospodarki. Aby uzyskać szczegółowe informacje, skontaktuj się z książką: APOCALYPSE ROULETTE: ŚWIAT LETALNY POCHODNYCH autorstwa Richarda Thomsona wydanego przez Macmillan Publishers Ltd, Londyn, 1998.

No comments:

Post a Comment